Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Helikoptervarning!

Publicerad 2010-07-05 21:18:02 i Djur och natur,

Jag har oändligt svårt att inte fota dessa fantastiska trollsländor som flyger likt helikoptrar runt omkring i vårt sommarlandskap. Jag har dessutom lika svårt att låta bli och visa dem på min blogg för er! Bilderna tagna vid Svarttjärn som ligger i Själevad ca en mil inåt landet från Örnsköldsvik. 


Bred trollslända (Libellula depressa) är en art i insektsordningen trollsländor som tillhör familjen segeltrollsländor.


Samma art som ovan.


Nordisk kärrtrollslända (Leucorrhinia rubicunda) är en art i insektsordningen trollsländor som  likt de ovan tillhör familjen segeltrollsländor. Vackra eller hur?

Jag är fantasi. jag kan se det ögat inte kan se. Jag kan höra det örat inte kan höra. Jag kan känna det hjärtat inte kan känna!  /Peter Nivio Zarlenga

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2010-07-06 10:29:35

Men du Dan. är dom från Själevad så det inte säkert att dom är på riktigt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela