Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gammal å go musik igen!

Publicerad 2010-06-28 10:13:51 i Musik & dans,

Fortsätter min musikresa tillbaka till min barndom. Följande låtar minns jag mycket väl och en del av dem tillhörde länge några av mina favoriter.


Hollies gjorde en hel uppsjö med hitlåtar och då bland annat denna.


Här har vi en lite äldre låt än de andra. Men vem född i slutet av 50-talet har inte sjungit med Barry Mann i dennes stora hit "How out the bump"?


Hollies igen! Underbar låt tycker jag!


Ett av mina favoritband på den tiden det begavs, Dave Clarke Five. Vad ofta jag låg och fantiserade att jag var med i den gruppen och spelade inför mina kompisar och alla snygga tjejer i skolan. Det var ju alltid succe i de drömmarna och tjejerna köade för att få träffa mig. Hemska tanke!!!

Att älska för att bli älskad är mänskligt, men att älska för älskandes skull, det är änglalikt!  /Alphonse de Lamarine 

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-30 12:10:07

Tänk så bra att musik finns. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela