Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Torsdag som känns som fredag!

Publicerad 2010-06-24 11:54:07 i Humor,

Idag är det torsdag och inte vilken torsdag som helst, det är ju dan före Midsommarafton! Det gör att dagens torsdag känns mycket mer som en dagens fredag, i vart fall så känns det så för mig. Så därför tänker jag använda dagens tordag till att bli dagens fredag och med andra ord svammla lite mer, visa någon rolig bild och presentera fredagens historia, som då egentligen blir torsdagens historia om rätt ska vara rätt, men det skiter vi i!

Så var det då helg igen och i morgon så är det Midsommarafton. Den kväll på året då hänryckningen står som allra högst. Har ni provat det där med sju olika blomsorter? Jag har aldrig provat på det och som gift man så har jag aldrig vågat. Varför inte? Jo av den enkla anledningen att det vore ju inte så där himla lyckat om jag skulle gå och drömma om någon annan än min fru. Dessutom så har jag ju redan det bästa av det bästa om jag nu får smöra lite. För min egen del så tycker jag inte att midsommarafton är så himla speciell, då tycker jag mycket mer om Jul och Påskhelgen. Men okey, det är en hyfsat trevlig sommarhelg och sommarens ledighet står för dörren.


Den alltid lika goda Jordgubbstårtan är en viktig del av midsommarfirandet, tycker jag!

Nu ska jag sluta att svamla och önska er en trevlig och skön Midsommar! Vi får hoppas att det fina vädret håller i sig och att midsommarnatten blir varm och len! Glöm nu inte bort att visa din eller dina kära att du verkligen tycker om dem. Det är inte så himla svårt, ett vänligt ord eller ett litet leende, en mjuk på kinden eller bara det att du ser dem, det brukar räcka långt det!!! Nu är det då dax för fredagens, förlåt tordagens, roliga historia!



Veckans historia!

Det var tre äldre män som kom till himlaporten och där fick träffa Sankte Per. Sankte Per
frågade då den förste mannen vad han hade använt sin "snopp" till i sina dar.

- Jo sa mannen, jag har pinkat ca 95 % och legat med kvinnor 5%

Jaha sa Sankte Per och ställde därefter samma fråga till näste man.

- Jo för min del var det precis lika dant, 95% kissning och 5% kvinnor.

Jasså du sa Sankte Per och vände sig slutligen till den tredje mannen och frågade.

- Jo du sa den tredje manen, jag har gjort precis tvärtom, jag har varit med kvinnor 95%
och kissat bara 5%.

Då öppnade Sankte Per himlaporten för den tredje och siste mannen och välkomnade honom.
De två andra blev mycket förvånade och frågade varför de inte fick komma in när den tredje fick.

- Ni måste förstå det mina herrar, sa Sankte Per, att detta är himmelriket och inte någon pissoar!!!

Det finns bara en väg till himlen. På jorden kallar vi den kärlek!  /Okänd

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela