Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Dagen före operationen!

Publicerad 2010-03-11 16:33:10 i

Tog det lugnt hela söndagen som var ganska snarlik lördagens förehavanden. Jag käkade, såg film, bloggade, läste och lyssnade en hel del på en ljudbok. Däremot lekte jag inte med några låtsaskamrater denna dag. Vid sjutiden på kvällen var det då dax för flytt ner till våning ett. Jag fick dessutom nytt ombyte och ett speciellt schampo jag skulle tvätta mig två ggr med innan sänggång. Ett par häftiga strumpor var med som jag skulle ha på mig efter duschen, även i sängen för att hålla mina fötter rena, ett par riktigt sexiga strumpor ska ni se.


Så här såg dessa fantastiska strumpor ut, fina va?


Jag fick alltså inte ta av mig dem utan skulle använda skyddsplast om jag skulle gå någonstans. Problemet med dessa sockar var att de kliade en hel del. 

På det nya rummet var jag inte ensam, utan en man från Södertälje låg också där och väntade på sin operation. Han skulle opereras i morgon måndag åxå men efter lunch. När dusch och allt annat var avklarat var det dax för sänggående vid 21.00-tiden, väl avpassat för att få se hockeyfinalen i OS mellan hemmanationen Canada mot USA. Jag såg två perioder sen var jag både för trött och förväntansfull inför morgondagen, så jag släckte och somnade. Dessutom så skulle jag ju väckas klockan 05.30 för förnyade duschar, provtagningar och en diverse andra saker innan det var dax 08.00!


Sov gott! i morgon är det dax för operation!

Hockeyproffset berättar allt om olyckan: "Jag kommer
inte ihåg någonting."
  /Artikel i Expressen

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela