Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Idag ska jag hem från Strängnäs!

Publicerad 2010-03-20 13:10:26 i

Så var det då dax att få åka hem efter 10 dagar här på ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs. En omvälvande tid med mycket smärta sammanflätad med vänlighet, omhändertagande och kunnande. Det har varit en helt ny erfarenhet för mig och visst har jag lärt mig väldigt mycket på denna tid. Överhuvudtaget har min sjukdomstid lärt mig att inte ta allt för givet och att se många, för oss självklara saker, som en gåva. Men nu var det alltså dax att få åka hem till Örnsköldsvik. Taxin till Arlanda skulle komma 09.05 och innan dess var det en hel del som skulle göras. För att slippa vänta till söndagen och på så sätt få åka flyg från Arlanda direkt till Örnsköldsvik, så valde jag alltså att åka på lördagen och på så sätt måsta flyga till Umeå och därifrån åka taxi hem. Den extra resetiden tog jag gärna för att få komma hem så fort som möjligt!! Nu till mina sista göromål på kliniken: 


Jag väcktes vid sextiden på morgonen och lyckan var på topp och det syns väl!? "Grimasgubben" ska heeeeem!!!!


Jag duschade och sen så var det dax att lägga om miitt operationssår och försluta det igen med den plastfilm som möjliggör duschandet. Det kändes rätt så läskigt när "min" sköterska höll på med såret, jag tror man kan se det i mina ögon.


Ett fint operationssår utan infektioner. Efter sårtvätt så var det bara att försluta det hela igen. Förvånandsvärt likt ryggen på ett svin, tycker jag!


Som tur var så hade jag packat kvällen före så det var bara att kasta mig över frukosten, i det alltid lika trevliga dagrummet på våning ett. Det var nästan lite av en hotellfrukost på det här stället, en light hotellfrukost kan man kanske kalla det.


Sen var det dax för de sista papperen att bli klara. Här ser vi två ur personalen sittandes på expeditionen. All personal var hur trevliga och professionella som helst, kanonpersonal helt enkelt. Efter det var det bara att invänta taxin.  


Efter en solig färd till Arlanda med en mycket trevlig taxichaufför var det dax att checka in. Taxichauffören hade lirat elithockey i Djurgården och hade faktiskt en gång i tiden varit på väg till MODO. Ja se, världen är rätt liten!


Sen bar det av från Arlanda med destination Umeå!!!


Flyget tog inte fullt en timme innan det var dax att landa på Ön i Umeå! På bilden ser man Kolbäcksbron och affärsområdet Strömpilen och i bakgrunden Umeå universitetssjukhus. Efter utcheckning bar det av i taxi hem till det "ljuva hemmet"! Resedagen var som i ett positivt skimmer. Soligt och fint och alldeles helmysigt, så mysigt att jag för ett par timmar glömde bort min ryggsmärta!!! Dessutom så fick jag kanonbra service på hela resan hem!


Här ser ni mig och min låtsaskompis Målgan, vem som är vem får ni lista ut själva!!! PS! Fotot taget innan operationen....

Det var min vistelse i Strängnäs det! Nästa gång jag ska dit blir om ca tre månader för uppföljning. Känner jag mig själv rätt, så lär jag nog blogga om det också!!! Nu i närtid så kommer jag att återkomma med lämpliga mellanrum och berätta hur det går med min opererade rygg!!

Den som inte längtar efter att bli lyckligare, är lycklig!  /Oliver Goldsmith

dan

Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2010-03-20 14:35:49

Hihi.. Snygg sista bild! ;)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-09-23 08:16:14

Hej

ser att vi var i strängnäs samtidigt, jag satt i rullstol när jag kom dit, Den har jag sluppit använda sen operationsdagen. Hur är det med dej? Har du blivit bättre?/ Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela