Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Lördag på Ryggkliniken!

Publicerad 2010-03-10 18:22:04 i

Fick sova riktigt bra natten till Lördagen och vaknade strax före halv nio. Hade nu hela dagen för mig själv, dessutom hade jag hela våning två för mig själv så dagrummet där blev mitt tillhåll stora delar av dagen. I dagrummet på nedre våningen så serverades maten och där var likaså patientdatorn placerad, så emellanåt höll jag till därnere åxå. Efter frukost letade jag fram några DVD som jag inte sett, bland annat "Inside Man" med Denzel Washington och "Chaos" med Wesley Snipes. Låg sen och såg film i "mitt" dagrum fram till det var dax för middag, klockan 16.30.


Så här tillbringade jag stora delar av lördagen, i TV-soffan/film-soffan!

Efter middagen som bestod av potatisgratäng och fläskfilé så skrev jag lite på bloggen. Senare på kvällen så var det svårt att få timmarna att gå. Har man sett film nästan hela dagen så är man ganska less på det, och TV var inte att tänka på då schlagerfestivalen tycktes va enda alternativet.


Potatisgratäng och ugnsstekt fläskfilé med champinjoner, mumma!!!

Det var nämligen så att det fanns bara kanalerna 1, 2, 3 4 5 och eurosport, och det va "skit" på alla, tyckte jag. Men det fanns en sak att se och det var damernas OS-final i Curling, men det var sent så sent så jag måste ju göra något fram till dess. Vad gjorde jag då, jo jag sökte upp några kamrater jag kunde umgås med, Kolla här nedanför.


Min första kompis jag hittade hette Alrik och var en anka. han var bra på att snacka men ville sova vid 20.00 så efter en stund så fick jag söka vidare.


Så träffade jag ripan Rudolf, åxå en bra kompis och vi lekte heeeela kvällen tills solen gick ner! Nu hoppas jag att ni förstår att detta med kompisarna är ett skämt och att ni inte tror att jag söker mig låssaskompisar i tillvaron, eller leker med döda ting! Men vem vet!

Vid tiotiden gjorde jag mig klar och lade mig i sängen för att kolla OS! Helt ärligt så kände jag ingen rädsla eller oro inför måndagens operation, faktiskt enbart förväntan och längtan. I morgon söndag så var det dax att flytta ner på våning ett där operation, uppvaket och den stora expeditionen var placerade. Efter att Sverige säkrat sitt guld i curling släckte jag nöjd min sänglampa och somnade ganska omgående!

Jag har aldrig tråkigt i mitt eget sällskap! /Laila Goody

dan

Kommentarer

Postat av: Marion

Publicerad 2010-03-10 20:03:58

Men du ä ju för härlig Dan! Du kan roa dig du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela