Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att vara Tärna!

Publicerad 2010-05-12 16:55:00 i Djur och natur,

Var en liten sväng ner till sjön idag. Gibson var förstås med och sprang runt som om han hade en torped i rumpan! Vid vattnet så såg jag två fisktärnor, som jag fotade. Jag undrar hur det egentligen är att vara en Fisktärna? Funderar de aldrig över livets viktiga (tråkiga), mycket fisk, lite fisk, rovdjur eller parning? Näää det är faktiskt bara vi människor som oroar oss över sådan skit, tror jag i alla fall!!!


Ett vacker Fisktärnepar. Lägg märke till ringmärkningen på tärnan till vänster.


Vackra fåglar med en enastående flygteknik. Lär om fisktärnan HÄR!

Hemligheten med att flyga är att kasta sig mot marken, och missa!  /Douglas Adams

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela