Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Är det "fjolligt" att gråta?

Publicerad 2010-11-02 13:08:19 i Funderationer!,

Ska man skämmas för att man gråter? Nej säger många och menar att det är mänskligt att gråta. Ja säger andra som menar att en riktig karl gråter inte. Jag har gråtit många gånger sen jag fick mina problem med ryggen. Kanske för att jag tycker synd om mig själv eller kanske för att jag har så outhärdligt ont. Många gånger har det berott på att jag saknar mitt tidigare liv med arbete, arbetskamrater och möjligheten att röra mig hur jag vill! Är jag en fjolla då som saknar manlighet? Jag vet inte, men ett vet jag nämligen, att det varit skönt att gråta emellanåt och det har hjälpt mig när det varit som svårast!


Kanske man ska planera sin gråt så man slipper gråta vid fel tillfälle? Nääjdå, låt det komma när det behövs, tycker jag!

Hur är det med dig, gråter du ibland och varför? Skriv gärna en kommentar och beskriv vad som får dig att gråta! Men du kanske inte vågar göra det för att inte folk ska tro att du är en "fjolla" och inte en riktig man eller att ni tjejer är ett gråtande nervvrak. Men kom ihåg att ni kan ju alltid vara anonym! Kom igen nu!!!

Tårar är sorgens tysta gråt!  / Voltaire

dan

Ps Snälla MODO vinn över Brynäs ikväll, snälla!!! Ds

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2010-11-02 15:38:41

Haha..jag både skrattar och gråter! Förr bet jag väl skallen av det gråtmilda men numera har jag nära till tårar när:

- vissa program på TV, där folk får hjälp eller när de kämpar för något och sedan klarar det. Blir lätt rörd.

- när jag ska förklara för någon att jag mår skit och varför jag gör det(typ tycka-syn-om-mej-själv)

- om någon blir arg på mej eller om jag blir arg på någon annan

- och som du: när jag sörjer mitt gamla liv och det innehåll det hade och tvivlen på att återfå det livet gör sig dominant

- när den fysiska smärtan gjort slut på den psykiska styrkan och man inte ser något slut.



För det mesta klarar man ju att hålla det ifrån sig men ibland rinner det över och jag tror det är i huvudsak MÄNSKLIGT men att det kanske kan vara skillnad i vad som får oss kvinnor respektive män att gråta, eller??

Varför gråter jag lättare nu? Åldern? Situationen?

Vet inte, men jag gråter och låter inte det ta så stor plats.

Lycka till med allt önskar Lippe

(får man skriva hur långa kommentarer som helst eller kommer "kommentarpolisen" nu?)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela