Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu är den här!

Publicerad 2010-11-10 15:59:11 i Våra Husdjur,

I natt kom den då, den av barnen så hett eftertraktade och efterlängtade snö! Jag tycker åxå att det är skönt när den första snön kommer. Det blir ju så mycket ljusarre och så mycket mer ombonat, för att inte tala om så mycket vackrare. Sen slipper man ju det förskräckliga slasket, om nu det inte blir tö vill säga! Jag och Gibson var ut en liten sväng idag för att få känna på årets första snö!


Härligt med den första nysnön!!!

I morgon så ska jag försöka att ta mig till mitt jobb en sväng. Jag har lovat min kollega Per Öhman att jag ska visa några av mina ormar för en sjätteklass på deras NO-timme! De jobbar just nu med att läsa om djuren och det blir ju ett trevligt inslag för dem nu när de läser om just reptiler. Jag tror faktiskt att jag ska ta med mig min fågelspindel, som ett led i deras faktainsamling om insekter. Hoppas nu att jag är så pass bra i min rygg i morgon bitti, så att jag orkar ta mig ner till skolan och genomföra en lektion. Bärhjälp är det inga problem med då Per har lovat att fixa den biten. Utan bärhjälp inga ormar, detta eftersom jag inte får lyfta och bära tungt och den stora boahonan som är 2,5 meter väger i alla fall bortåt 15 kg, så hjälp behövs!!!

Jag frågar folk varför de har hjorthuvuden på sina väggar. Dom säger alltid för att
det är ett sånt vackert djur. Där har du det. Jag tycker min mamma är attraktiv,
men jag har fotografier av henne!
   / Ellen deGeneres

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela