Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Olle får mig att längta!

Publicerad 2010-11-27 14:30:21 i Resor,

Satt och tittade på idol igår och kom på mig att jag längtade tillbaka till Gotland! Varför då då, undrar ni kanske? Jo det är ju bara det att en av de numera 3 kvarvarende idolerna kommer från just Gotland, närmare bestämt från Visby. När jag hör den underbara dialekten så är det kört, Gotland nästa!!! Ni har säkert förstått att det är Olle jag menar, eller hur? Men som jag tidigare sagt i min blogg, åkt för "tusan" till Gotland, Sveriges svar på Grekland, ni kommer inte att ångra er!!! 


Sommaren 2009, utflykt till Ar på norra Gotland! I bakgrunden ser du Falholmen som är ett fågelskyddsområde. Ååååhhhhhh vad jag längtar dit. Framförallt nu när temperaturen här utanför börjar falla mot -15 grader, burrr burrr!

Ett tips om ni vill titta på TV ikväll och gillar deckare. Klockan 21.00 på nian isas serien "Lewis" som bygger vidare på den kända serien "Morse". Lewis är alltså assistenten till den nu döde kommisare Morse. Otroligt bra tycker jag. Ha nu en bra lördagseftermiddag och kväll, och kör försiktigt!!!

En resa mäts bäst i antalet vänner, snarare än i kilometer!  / Tim Cahill

dan

Kommentarer

Postat av: Per Öhman

Publicerad 2010-11-28 20:06:58

IN PÅ MIN BLOGG, DAN!! NYA INLÄGG!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela