Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ännu ett filmtips!

Publicerad 2010-10-25 15:24:41 i Allmänt,

Här kommer ännu ett filmtips från mig i min filmsoffa. Eftersom jag i stort sett inte gör så mycket annat på dagarna än att se på TV eller film, så blir det ju en hel del "filmrullar" som passerar revy här hemma!!! Så fort jag tittar på en film om är bra så kommer jag att puffa för den här på bloggen! Även bra filmer jag tidigare sett kan jag komma att blogga om åxå!

När det gäller denna film "Lejon och Lamm", som är regiserad av Robert Redford, så är det en högst politisk film. Filmen fick inget stort genomslag i USA då den ansågs för anti-Amerikansk för sin negativa syn på Amerikas krigshandlingar i bl.a. Afganistan. Gillar ni en film med mycken bra dialog och med otroligt begåvade skådespelare, ja då är det här filmen för er!


nya militärstrategi i Afghanistan för reportern Roth (Streep). Under en militäroperation enligt den nya strategin attackeras en militärhelikopter. Två soldater (Michael Peña, Derek Luke) lämnas kvar på en bergsplatå omringade av talibaner.

Samtidigt på ett kaliforniskt college läxar läraren i statsvetenskap, Mallory (Redford), upp en skolkande student (Andrew Garfield) för bristande engagemang i skolan och samhället. Snart avslöjas det att de två soldaterna är tidigare elever till Mallory.



Varje regering har lika stor plikt att undvika krig som en skeppskapten
har att undvika en förlisning!
/Guy de Maupassant

dan

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2010-10-25 17:30:21

Kika in mina bloggtävlingar, http://linnlagerskog.blogg.se/category/tavlingar.html :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela