Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bildgåta och fredag!

Publicerad 2010-10-22 11:27:54 i Bildgåtan,

Nej nej inte lyckades MODO med att dänga LULEÅ HF igår inte. Nädå i en tät och tråkigt tillknäppt match kunde LHF vinna med 1-0. Surt sa räven och dynga säger jag! Det är bara att komma igen MODO och se till att vinna i morgon mot Frölunda nere i Scandinavium!

Nu är det faktiskt dax för en bildfråga och denna gång så gör ni det riktigt riktigt bra om ni kan se eller gissa vad det är. Jag väntar spänt på era svar!!! Det är ju dessutom fredag idag och det är ju den dagen då många runt om i landet säger äntligen helg! Se bara till att göra nåt vettigt av de två lediga dagarna.


Låt fantasin och era erfarenheter komma till pass nu!

På grund av ryggeländet så ligger jag nästan alltid framför TV;n och tittar på TV eller film. Just nu, i skrivande stund, tittar jag på HBO:s miniserie i 7 delar om John Adams! Han var en Amerikansk politiker som var med om att skapa Amerikas Förenta Stater. Man får följa hans liv och gärningar från tidigt 1760-tal och fram till sin död 1826! Han blev för övrigt Amerikas förste vice president under George Washington och själv Amerikas andre president 1797-1801! Är ni intresserad av historia så är denna serie ett måste och att dessutom HBO har producerat den, ja det borgar för kvalité!


Så här ser DVD-omslaget ut till serien jag njuter av just nu!!!

Nä nu är det väl dax för veckans historia tycker jag. Jag bjuder på två från skolans värld.

Veckans historier

Klass 4:b hade klassråd och fröken hade tänkt lite på det där med självkänsla och
mobbing och tänkte ta det som dagens diskussionsämne.
Hon vände sig till klassen och sa:
- Alla som känner sig dumma i huvudet ställer sig upp.
Klassen satt tyst men ingen ställde sig upp.
Fröken står där och väntar och efter en lång stund ställer sig till slut Olle upp.
- Men Olle, varför ställer du dig upp? frågar fröken.
- Jo, för jag tycker så synd om fröken som får stå upp alldeles ensam...

Det var en pojke som frågade sin fröken:
- Fröken, kan man få skäll för nåt man inte har gort?
- Nej, sa fröken.
- Bra, för jag har inte gjort läxan!!!

Alla har så brottom med att undervisa så ingen hinner lära sig något!
 /Agnes Repplier

dan

Kommentarer

Postat av: maran

Publicerad 2010-10-26 21:55:16

Hej Dan! Kan det vara ett vred (termostat) på ett element tro?



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela