Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Besök i Kåta, sommaren 2010!

Publicerad 2010-10-04 14:08:51 i Familjeliv,


Ingela, Samuel (vår måg) och Gibson intar kåtan. I somras var vi på Gammlia i Umeå. Där besökte vi ett Sameviste där vi bland annat gick in i denna lappkåta. Den var hur trevlig och mysig som helst och för mig som är en 1/8-dels same så kändes det extra mysigt!

 
När ska egentligen eländet med min dj...a rygg börja lätta?! Just nu har jag i snart en vecka gått med någon form av influensa i mig. Det har medfört att jag har haft feber till och ifrån, men mest till faktiskt! Dessutom så värker ryggen och underlivet ännu mer när jag har feber, konstigt va?

Mario Ruis, min läkare i Strängnäs, föreslår en ny operation men det från framsidan. Man går alltså in via buken och stabiliserar kotorna framifrån med lite plåtar skruv o dyl. Han ger mig i bästa fall 80% garantier att jag blir bättre än vad jag är nu. Men jag tvekar det är en betydligt svårare operation med fler risker och ser man det negativt så är det ju faktiskt 20% risk att det inte blir bättre eller rent av sämre!

Jag kan ju inte mer än att kämpa på och få dagarna att gå och samtidigt tro att det en dag ska vända och bli bättre! Konstigt nog så finns det alltid positiva saker i ens omgivning trots värk och elände, det gäller bara att se dem och ta till sig dem!!!

De starkaste har sina stunder av utmattning!  /Friedrich Wilhelm Nietzsche

dan

Kommentarer

Postat av: Miichie & felicia

Publicerad 2010-10-04 21:01:40

hej!

Kolla vår blogg som handlar om välgörenhet! :)



Ps; just nu har vi smycken till försäljning och pengarna som tjänas in går till hjärt&lungfonden så om du vill hjälpa till med en liten peng!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela