Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Lagom och fredag!

Publicerad 2010-10-01 12:47:09 i Humor,

Vart tog det svenskaste uttrycket av dem alla vägen? Är det glömt idag? Jag menar naturligtvis ordet LAGOM! Förr så skulle allt vara så himla lagomt, det fick inte sticka ut på något sätt. Ordet lagom passade på något sätt väldigt bra ihop med den svenska avundsjukan och med jantelagen. Kom inte här och tro att du är något, nej nej va lagomt stöddig du! Nu är det ju inte så att jag saknar ordet LAGOM, nej tvärtom, men jag bara undrar? Åsså direkt över till veckans historia, inget svammel alltså!!!


Arne Anka verkar tänka på samma ord, lagom alltså!

Karl kastar sig in i baksätet på en taxi för att åka vidare till ett möte. Det går väldigt långsamt och Karl känner paniken komma smygande och bestämmer sig för att be chauffören snabba på lite. Han knackar föraren försiktigt i ryggen för att påkalla hans uppmärksamhet. Denne får dock panik! Han kör upp på trottoaren, välter en papperskorg och kör rakt in i ett skyltfönster.

"Ursäkta mig, jag skrämde dig visst med min knackning, det var inte meningen sa Karl förtvivlat.

"Åh, det är inte ditt fel" sa chauffören. "Detta är min första dag på jobbet som taxichaufför. De senaste 25 åren har jag kört likbil."
  (Lagom rolig va????)

Att analysera humor är som att analysera en groda. Få är intresserade av
det och grodan dör antagligen!
/E. B. White

dan

Kommentarer

Postat av: Miichie

Publicerad 2010-10-01 13:56:52

svar; tack!

Antar att vi får kraft ifrån att veta att vi kan hjälpa andra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela