Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vilken fåfänga!

Publicerad 2010-10-19 13:26:56 i Familjeliv,

Idag har jag färgat mitt alltmer grånande skägg! När jag stod där och smetatde ut kletet i skägget så infann sig en fundering. Vad är mer fåfängt, skämmas för att skägget börjar bli grått eller att färga skägget för att dölja det gråa? Förmodligen är båda alternativen fåfängda och dessutom enfaldiga då tidens tand är svår att dölja och inget att skämmas för. Samtidigt visar färgandet att jag inte vill erkänna min ålder och min vackra kropps åldrande, he he!  Fast lite fåfänga måste vi nog få omge oss med annars förlorar nog livet lite av sin krydda!!?


Så där ja!! Nu är skägget inpackat i färg och fåfängan har segrat!!!


Slutresultatet av min fåfänga och enfaldighet! Nu syns i alla fall inte de grå stråna i skägget, men inte ser jag någe yngre ut för det. Ärligt talat så var jag inte ute efter att se yngre ut, utan bara att slippa se ut som en "skabbråtta" i skägget!!!

Stolthet är den njutning som resulterar av att en människa hyser för höga tankar om sig själv! /Baruch Spinoza

dan

Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2010-10-19 17:53:28

Det blev bra pappa! :) Och snygg frilla också!

Postat av: Yvonne

Publicerad 2010-10-19 18:27:23

Hej, hej!



Det är väl helt okej om man 'justerar' lite, så länge man gör det för sin egen skull och eget välbefinnande. Tycker jag ...



Ha det fint!

/ Yvonne

Postat av: maran

Publicerad 2010-10-22 06:32:23

Jag tycker att du blev jättefin ja' =D



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela