Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äktenskapsproblem, fredag och val!

Publicerad 2010-09-17 12:28:17 i Politik,


Det skulle kunna hända den bäste! Man kan väl säga att det här var det bästa för dem båda!!!

Nu är det fredagen före vårt riksdagsval! Jag hoppas att ni tänker rösta eller har röstat rätt. Med rätt menar jag ju såklart det Röd/Gröna alternativet. Hade ni som jag råkat ut för en sjukdom eller skada och fått känna på den förnedring det innebär att bli utförsäkrad, så skulle ni aldrig mer rösta på Alliansen. Förresten, det var ju inte bara förnedringen som gjorde ont, nej det blev hål i börsen med!!! Jag känner det så här! Är man egoist och jublar när man får några hundralappar mer i börsen med hjälp av skattesänkningar, ja då ska ni rösta på Alliansen. Tänker ni lite längre än näsan räcker och känner viss solidaritet med era medmänniskor samtidigt som ni gärna låter de där hundralapparna i skattesänkning gå till sjukvård, skola och omsorg istället, ja då röstar ni naturligtvis med de Röd/Gröna! Jag hoppas innerst inne att mer än 50% av svenskarna inte bara tänker på sig själva och skiter i andra, utan mer eller mindre tvärtom!!! Nu kommer fredagsfräckisen!!

Det nyskilde mannen!

Den nyskilda mannen möter sin exfru på stan tillsammans med den nye kavaljeren och säger spydigt:
-Jasså, är det du som har tagit över det gamla slitna hålet mitt?

-Jajamäna, säger kavaljeren, men du det var bara dom tre första centimetrarna som var lite slitna. Längre in var det som nytt!

Ps
MODO vann över Brynäs med 2-1 igår och det var sanslöst bra, tycker jag!!! Ds 

När dina vänner smickrar dig för att du ser så ung ut så är det ett
säkert tecken på att du håller på att bli gammal!
  /Mark Twain

dan

Kommentarer

Postat av: Bunny

Publicerad 2010-09-17 17:34:54

Såhär beter sig Alliansen...



http://katidis.wordpress.com/2010/09/15/alliansen-dodar-radjur/



Mvh

Postat av: Bunny

Publicerad 2010-09-17 18:31:01

Sv: Visst blir man illamående!!! :@



Trevlig helg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela