Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

En dag i Dan Jonssons liv!

Publicerad 2011-04-05 18:12:54 i Familjeliv,

Ibland så kommer dagar som är ganska bra, denna dag är en sådan! Jag var nämligen tvungen att åka till Apoteket. Det blev faktiskt en dag som inte liknade alla andra. De dagar jag åker till Apoteket så "ruckar" jag lite på de vanliga rutinerna, att ligga i sängen och se film, kolla Facebook, gå till kylskåpet eller blogga. Kan tyckas vara en fattig och innehållslös tillvaro och det är det åxå. Men dagar som sticker ut likt denna dag är kanon tycker jag, hoppfaderalla vad lycklig jag är (och ironisk med)! Följ mig nu på min spännande resa till Apoteket i Själevad.


Nu var jag på väg. Som ni ser hade jag tagit min mc-scooter vilket gjorde resan lite mer "kryddad"! Men var jag förföljd? Kanske eftersom jag i denna stund var Sveriges motsvarighet till Jack Bauer från Tv-serien 24! Men  det var bara att gasa på för att undkomma, heja på.


Efter en spännande och strapatsrik resa på ca 5 km så var jag då framme vid Apoteket. Faktiskt andra gången idag eftersom jag glömde börsen och fick åka denna strapatsrika väg en extra gång.


Väl inne så fick jag kölapp 55. Det var ooooolidligt spännande att få veta om det jag skulle ha, fanns inne!!! Men var var förföljarna? 


När jag åkte hem så tog jag en sväng förbi mitt barndomshem på Tallgården i Själevad. Det är det röda huset till vänster. Detta mest i hopp om att skaka av mig förföljarna.


Tuffing va?! Likt killarna i "Sons of Anarchy" gled jag fram på vägen under kvinnornas jubel. Inga förföljare syntes till längre, jag hade klarat det!!!

Så där ja! Nu vet ni hur spännande min tid som sjukskriven kan vara, toppar ni det va? Det kanske ni gör och kanske det finns mer spännande resor att göra. Men en sak vet jag, min fantasi är  min räddning under den här fasansfulla och smärtsamma sjukdomstiden!!!

Fantasi är det enda vapnet i kriget mot verkligheten!  / Jules de Gaulier

dan

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2011-04-05 18:29:02

Hahaha! Jag vet vem jag ärver alla tokigheter ifrån i alla fall. TV-kock och allt det där du vet.. ;)



/Minos

Postat av: Maria Mohlin

Publicerad 2011-04-05 20:44:38

Hejsan! Jag har läst din historia och har även vänner som råkat ut för liknande saker. Jag har i två år lovat mig själv att göra något.

Nu har jag precis startat en webbplats som ska samla de utförsäkrades egna historier. Jag vore jätteglad om du och fler ville del med er av era öden.

Sajten finns på www.forsakringskassanforstordemittliv.com



MVH Maria Mohlin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela