Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Låååååångfreeeeedaaaag!

Publicerad 2011-04-22 17:37:58 i Religion,

Idag så ska vi ge Jesus en tanke! Det är ju denna dagen, långfredagen, som Jesus var tvungen att pinas ihjäl på korset för vår skull. Är inte det en bragd så säg? Fast det har gått nästan 2000 år så är det banne mig en bragd!! Men däremot så tycker jag inte att vi ska sörja dagen till ära. För 50 år sedan var ju alla affärer och andra fasciliteter stängda denna dag, man skulle helst klä sig i svart och i bästa fall lipa hela dagen, vilket knorr!! Nej nej nej, jag tycker att det är bättre att fira denne man som gjorde en så heroisk insats för oss och bara för oss människor. Det bör vi aldrig glömma, eller hur? Så fira med Påskmust och Påskskinka etc, äh gör som ni vill. Ni har ju ändå en egen vilja!!!!


Snacka om heroisk man!!!!

Jesus gick bara förbi ett kors, och så blev han plötsligt slagen med en käpp och fastspikad mot sin vilja. Så korsade han sig!  / Halvor 6 år

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela