Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Minnenas musik!

Publicerad 2011-04-03 13:33:33 i Musik & dans,

När jag hör en gammal favoritlåt så minns jag en hel del från tiden då den spelades, så här kommer några gamla godingar från 60-talet. Alla tre minns jag som favoritlåtar tillsammans med alla Beatles och Hep Stars-låtar man lyssnade på. I och för sig var jag ju inte så gammal då. men musik det gillade jag. Jag minns dessutom alla de posters på olika musikidoler som jag fick eller snodde av syrran. De kom visst från Bildjournalen, om jag inte missminner mig! Kolla in filmerna och kanske ni minns lite från 60-talet om ni var stor nog då!


Kanonbra låt som jag älskade som liten fräknig pöjk sommaren 1966!


Åxå en låt som jag gillade!


Fin låt och fin text! Texten tillägnar jag min hårt abetande badrumsstylist!!!

I'll never find another you!

There's a new world somewhere
They call The Promised Land
And I'll be there some day
If you will hold my hand
I still need you there beside me
No matter what I do
For I know I'll never find another you

There is always someone
For each of us they say
And you'll be my someone
For ever and a day
I could search the whole world over
Until my life is through
But I know I'll never find another you

It's a long, long journey
So stay by my side
When I walk through the storm
You'll be my guide, be my guide

If they gave me a fortune
My treasure would be small
I could lose it all tomorrow
And never mind at all
But if I should lose your love, dear
I don't know what I'll do
For I know I'll never find another you

[Instrumental Interlude]

But if I should lose your love, dear
I don't know what I'll do
For I know I'll never find another you
Another you, another you

Alla behöver sina minnen. De håller betydelselöshetens varg utanför dörren!
/ Saul Bellow

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-04 10:32:17

Den översta känner man ju igen men de två undre har jag aldrig hört. Blir lätt rörd av att du tillägnar låten med den fina texten till din kvinna!

Du är en rar karl :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela