Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vattenläcka!

Publicerad 2011-04-26 19:30:22 i Familjeliv,

Så var det då dax för vattenläckage på Solvägen 50! Mitt ute på gräsmattan så har det bildats en grop! Vi har sett den allt sedan snön försvann. Lite tjälskador, tänkte jag sådär lite nonchalant utan att fästa mig så mycket mer vid tanken. Bara att fylla igen med lite matjord om det nu blir någon grop kvar när tjälen gått ur jorden. Ack så jag bedrog mig! Härom dagen så var jag ut till den lilla gropen och spanade, tog några fotsteg ner i gropen och upptäckte att det var jättemjukt under. Misstanke uppstod om något som många husägare går omkring och oroar sig för, vattenläcka! Ungefär samtidigt så hade Ingela hört hur det "brusade" i vattenledningarna utan att något vatten tappades i huset, ännu mer vattenläcka!


Vattenläcka, husägarens mardröm!!!

Ringde kommunens vattenavdelning denna morgon och de var hit och konstaterade, ja just det VATTENLÄCKA!!! Det sämsta i kråksången är att läckan uppstått på vår sida om kommunens nergrävda avstängningsservice, vilket medför att det är husägaren som måste fixa läckan. Så det var bara att leja någon att gräva, med grävare, och byta den trasiga vattenledningen. Han var här ikväll och inspekterade och kan förhoppningsvis börja till veckan. I väntan på åtgärd så kommer massor med vatten att rinna ut men som tur är för oss så är det ju utanför huset så det går ju aldrig genom vattenmätaren. Så kostnaden för vattnet som går till spillo blir ju kommunens, men som "kommungubben" sa, "Det finns så många småläckor runt om i kommunen så en till spelar ingen roll". Det är så man resonerar i dagens Sverige, skitsamma om det kostar det blir ju ändå kommunen som får betala, dvs skattebetalarna, märkligt tycker jag!!!

Vatten är enda drycken för en vis man!  / Henry David Thoreau

dan 

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-26 20:20:09

Underligt sätt att se på det som tyvärr inte är ovanligt!

Blev lite orolig för dej när du skrev att du var ute och klev i sänkningen, det kan vara förenet med "ramla-ner-i-hål-fara"! Jag gick in i en större fastighet i centrala Linköping och när jag en timma senare skulle ut genom porten blev jag stoppad av en karl för hela trottoaren gade förvunnit och utanför dörren var bara ett stort hål! Läskigt va!? ;)

Postat av: margaretha sönnergaard

Publicerad 2011-10-12 11:06:23

Hej! Är det ok att använda den fina bilden ovan? Vill använda den i en text om vattenskador.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela