Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äpplenas riddare räddar skörden!

Publicerad 2011-08-29 19:56:28 i Familjeliv,

Fantastisk innovasion som är verkligen kung när man ska skala och skiva ett äpple. Ska man sen torka eller göra äppelkompott av bortåt ca 80 kg äpplen så är denna maskin räddningen mot äppeltristess, d.v.s man vill inte ens titta på äpplen sen! Kolla in "AEBLESKRAELLER" FUNKTION, från Danmark men köpt på HOME-butiken i Örnsköldsvik!!!


Äpplet fastsatt på hållaren.


Skalande och skivande i full gång!


När allt är klart tar man bort äpplet från skalaren, därefter tar man bort det som blir kvar på hållaren dvs kärnhuset. Allt skal som "maskinen" lämnar efter sig kan man slänga eller torka eller vad man nu kan hitta på. Sen är det bara att dela upp det skalade och skivade äpplet, hur man vill!!! Mycket smart "grej" tycker vi, vad tycker ni!

Alla av de största teknologiska uppfinningarna av människan - flygplanet, bilen, datorn - säger lite om hans intelligens, men säger mycket om hans lathet! / Rutherford B. Hayes

dan

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2011-08-29 22:34:15

ok det kanske skulle kanske vara lite lyxigt för våra tre äpplen som vi kommer få i år....

Postat av: EllinorO

Publicerad 2011-08-30 01:39:37

Hej Dan!

Jag har läst din blogg lite då och då och jag undrar om din operation och din rygg. Hehe, jag vet världens roligaste ämne.



Jag har fem diskbråck i ryggen opererades akut den 7/1 och då opererade de fel nivå i ryggen och sedan fick de operera mig akut igen den 27/3 för att jag hade väldigt stort diskbråck. Jag bor i Vindeln , som ligger i västerbotten.



Hur gjorde du för att få komma till strägnäs och få det betalt av Ortopeden i Umeå? De var de som opererade mig fel nämligen och jag har så djävulskt ont.

Han som opererade mig fel i januari är nämligen " överläkare och den mest meriterade de har " i Umeå och jag vill inte ha honom. De har börjat prata om steloperation. Så jag undrar. Hur gör jag för att få det betalt?

Har du några tipps på vägen.

Du får jättegärna skriva ett mail eller svara på min blogg. Du får båda i kommentarsfältet



Tack på förhand



/Ellinor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela