Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Rätta minkboet och dan före!

Publicerad 2011-12-23 16:40:43 i Familjeliv,


Nu har jag hittat minkens rätta bo! I en höbale en par hundra meter från brunnen jag visade tidigare, har herr eller fru mink sitt bo. Här har den det torrt och fint och de många in och utgångarna visar på stor säkerhet för andra rovdjur, smart va?

I morggon så är det då Julafton, kvällen som alla har väntat på! Då får de små barnen sina julklappar runt om i Sverige, för flera hundra miljoner och vi äter så vi nästan spyr. Upp på allt vansinne så vet knappt någon varför vi firar Jul längre, ja vilken händelse i historien som vi hedrar alltså. Julen är i många fall inte vad den borde vara men trots allt så är det ju den högtid då familjer träffs och umgås och det är ju fint. Men bort med den kapitalistiska sidan av julen och börja tänka solidariskt istället. Oj oj oj vad en tusenlapp skulle göra gott i tredje världen!!!

Men just nu i skrivande stund så är det bara det att jag tänker på hur orättvist fördelat det är på vår jord, det är egentligen inte riktigt klokt! Sen finns det en annan sak jag tänker på och det är alla de barn som måste genomlida en jul i fyllans tecken, det är så tragiskt som det kan bli. Alkohol hör inte hemma på julen, det tycker jag i alla fall!!!


Stackars Tomtefar och alla barn för nu blir det ju inga klappar i år, eller!?


Jag måste ju ha med en vacker traditionell Tomtebild åxå blad de roliga, tycker ni inte?

Nu så kommer julen, nu är den här, lite mörk och kulen, men ändå så kär! /Zacharias Topelius 

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-12-23 23:59:36

Vad glad jag blir för minken och hans frus skull! Vad skönt att de faktiskt hade ett vettigt bo! Tyckte att de varit lite puckade om de bott i brunnen ;)

Och visst funderar man mycket kring jul...

Nyktert är det här iaf och inte så påkostat heller.

Jag önskar dig en riktigt, riktigt God Jul och hoppas att ryggen sköter sig så att du kan njuta!

Jule-kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela