Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Snusk, fredag och svar på bildgåtan!

Publicerad 2011-12-02 12:41:12 i Bildgåtan,

Nu är det då dax att avslöja svaret på bildgåtan! Jag har inte fått in något rätt svar och det innebär att ingen vinner trisslotten denna gång. Ett av svaren var inne och "luktade" på det rätta, men var för långt ifrån för att godkännas. Nu kollar vi in svaret, så kan jag svamla sen!!!


Så här såg bildgåtan ut och så här ser svaret ut ...


Just det, det var från locket på en kanna till en kaffebryggare! Det svar som var inne och nosade på rätt svar, menade att det var, jag citerar "Kaffebryggare, den del som man pressar ner i glasbehållaren". Tyvärr så kan jag inte godkänna detta då det beskriver något helt annat än vad som var svaret. Så tyvärr du anonyme, du var inne på kaffebryggning men beskrev en detalj till en helt annan typ av kaffebryggare, tyvärr. Så nu får trisslotten vara kvar till nästa bildgåta, som jag ska försöka orka med innan jul!

Så var det då fredag igen! Vissa veckor går så fort att jag börjar undra om jag börjar bli så senil att jag inte ens minns alla dar på en vecka. Vad gjorde jag i måndags? Vad gjorde jag i tisdags? Inte den minsta aning!!! Är inte det ett bevis på någon form av senilitet!? Nä, nu blev det för mycke svammel igen. Ha nu en trevlig fredagskväll och kom ihåg att säga något snällt till den eller de som du umgås med, gärna till alla du träffar. Du ska få se hur glada de blir, å då blir du glad med!:)

Men visst ja, det där med snusk har jag ju glömt. Men å andra sidan så är det så pass vågat, snuskigt, fräckt å rått så jag kanske borde låta bli! Men himla roligt är det, så jag kan ju ta det via en länk så behöver ju ingen av er ta illa vid sig, dvs om ni nu inte tjuvkikar på länken alltså. Men då får ni väl skylla er själva, tycker jag!!!

Okey, då kör vi fredagens snuskiga men roliga inslag: Varför äldre män har impotensproblem!

Tjuvtittade du???

Allmänheten har en omättlig  nyfikenhet att veta allt, förutom det som är
värt att veta!
/Oscar Wilde

dan

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2011-12-02 13:48:06

ojoj och jag som funderade så.....ser emot nästa bildgåta...... då ska jag tänka minst lika mycket :)

Ha en trevlig helg!!!

Postat av: Tony

Publicerad 2011-12-04 11:47:52

hej Dan!



skrev ett litet inlägg i natt när jag mådde som sämst :-(ryggont).

Hittade din blogg i natt när jag surfade runt om steloperationer, det fick mig att glömma ryggsmärtan för ett tag. Jag läste att du skrattar när du har ont, då är vi två, jag stod vid dörren till köket och fick jordens ryggskott så jag segnade ner på golvet, ju ondare jag fick ju mer skrattade jag (sjukt va?), Tack för en superbra blogg, jag kikar in flera gånger. Mvh/Tony

Postat av: Tony

Publicerad 2011-12-04 11:56:26

PS: Den sega, molande, strålande, skärande smärtan då kan man ju hålla sig för skratt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela