Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tack för allt Foppa!

Publicerad 2011-02-15 22:05:16 i Sport,

En av de störta hockeyspelarna genom tiderna har bestämt sig för att lägga "grillorna" på hyllan! I stort sett hela Örnsköldsvik mottar beskedet med blandade känslor. Bestörtning för att allt är över, lättnad för att han tänker på att kroppen kanske inte tål så mycket mer. Jag personligen tycker att han gör rätt men hade gärna sett honom i MODO:s dräkt denna säsong ut! Men nu är det som det är och jag tror faktiskt att det är Foppa själv som sörjer sitt beslut mest av alla. Tack för allt Mr 21!!!!!!


Kungen över alla här i ...


Många minns nog Foppa mest för den sagolika straffen i OS i Lillehammer 1994 då Sverige tog GULD, för övrigt Sveriges första OS-guld av två!
 


Börje, han är så jävla dålig att man vill dra på han en smäll, det är sant det! / Peter Forsberg (efter finalförlusten mot Malmö 1994)

PS Såg man finalmatchen så kan man inte annat än att hålla med Foppa, Börje var oerhört kass i den matchen! DS

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-02-15 22:48:27

Dra på han en smäll, det får bli ett nytt uttryck hemma hos mej! Hade inte hört det innan, så nu vet du hur sportintresserad jag är ;)

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-02-16 11:24:51

Aha! Så nu kan jag lite norrländska oxå! CV:n måste uppdateras ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela