Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Till veterinären!

Publicerad 2011-02-01 16:34:45 i Våra Husdjur,

Vår hund Gibson har helt plötsligt, vid ett par tillfällen, kissat lite inne! Helt klart måste vi utreda det så vi var till veterinären idag. Det första vi fick göra var att med hjälp av en rondskål samla upp lite kiss när vi rastade honom utanför djursjukhuset. Var det lätt? Nja, lite pillrigt var det när jag höll i kopplet och Ingela gick bakom Gibson, redo att med en rondskålen träffa hans stråle. Det gick faktiskt mycket bättre och lättare när Ingela ensam fick ta hand om Gibson. Efter kissningen så fick vi träffa veterinären och han undersökte Gibson grundligt. Han hittade inga fel utan vi får vänta till i morgon då svaren av kissodlingen är klar. Så tills dess är det bara att re la la le laxa, som det ibland heter! Jag återkommer när jag vet mer!!!


I väntan på att farbror hunddoktorn ska komma!!!

Människan är det enda djur som har tråkigt!  / Erich Fromm

dan

Kommentarer

Postat av: maran

Publicerad 2011-02-02 06:26:55

Oj, hoppas att det går över snart! Det är besvärligt när djur inte kan berätta vad det är för fel.



Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela