Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ännu en trollslända!

Publicerad 2011-07-02 00:48:25 i Djur och natur,


Bred trollslända (Libellula depressa) är en art i insektsordningen trollsländor som tillhör fam. segeltrollsländor.

Ja just det ja! Jag har dille på trollsländor vilket ni som följer min blogg kan förstå! Ett speciellt problem har jag med dessa helikoptrar a'la insektsvärlden och det är att fotografera dem när de flyger. Jag har halvlyckats några gånger men väntar på att lyckas fånga en i flykt på ett skarpt foto. Det är bara att fortsätta att sitta på en strand eller äng och vänta, till slut borde jag lyckas, får jag hoppas! Men jag är faktiskt riktigt nöjd med fotot ovan, eller?

Fotografering för mig är att fånga ett ögonblick som passerar
och som är sant!
 / Jacques-Henri Lartigue

dan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela