Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ny familjemedlem som ger kalla kårar för en del!

Publicerad 2011-06-20 17:24:05 i Våra Husdjur,

För många är spindlar den totala och mest avskyvärda skräckupplevelsen. Men absolut inte för mig, så därför har jag efter en hel del tjat med min kära hustru, köpt en ny spindel av arten Brachypelma smithi, även kallad Mexicansk rödknäad fågelspindel. Min tidigare hona av samma spindelart dog när hon ramlade ner från hennes terrarium som jag glömt att stänga. Jag hade det terrariet på en hylla 1.70 m upp, så hon föll ner och sprack sönder och dog ganska omgående. Jag har aldrig tidigare glömt att stänga något terrarium, men denna gång hände det och det smärtar mig otroligt mycket, för hon var både vacker, lugn och lättskött. Jag hade haft henne sedan hon var en liten "fis", se tidigare inlägg i kategorin "våra husdjur" 2010-04-28 och 2010-07-18.

Nu har jag dock lovat mig själv och min fru (framförallt) att absolut inte glömma att stänga terrariet där spindeln bor, inga andra terrarier heller för den delen!!!


Här är hon, mitt nya husdjur!!! Med tanke på att jag glömde stänga terrariet för den förra spindeln så förstår ni nog varför jag fick tjata en del innan Ingela gav med sig och som en liten födelsedagspresent lät mig införskaffa en spindel!


Vill ni läsa om Brachypelma smithi, så gör det HÄR!!!

Möt det du fruktar och rädslan försvinner!  /David Joseph Schwartz

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-06-20 19:11:10

Huh!! Jag tycker att hon är vacker men jag ryser till iaf!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela