Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äntligen en partiledare och äntligen fredag!

Publicerad 2011-03-25 17:07:19 i Politik,

Äntligen har "Sossarna" fått tag på en partiledarkandidat! Det känns bra och jag tror att den här mannen kan göra något bra av partiet Jag tycker att det är dax att styra skutan mer åt vänster iställer för att styra mot höger. Styr man mot höger så stöter man förr eller senare på kobbar och grund och risken är stor att hela skutan går till botten. Men om man styr åt vänster så väntar solsken och öppet hav! Utan att överdriva och "dravla", som jag gjort här ovan, så känner jag att det kommer att gå bättre nu för "Sossarna". Det känns liksom i maggropen!!!


Här har vi han, mannen som ska styra Socialdemokraterna framöver. Jag önskar honom lycka till och den kraftiga mustaschen och buskiga ögonbrynen borgar för något riktigt stort. I ett historiskt perspektiv har nämligen en stor mustasch och kraftiga ögonbryn spelat en speciell roll, kolla nästa bild så förstår ni!


Han som verkligen betytt något för Socialdemokraternas etablering i Svensk politik är Hjalmar Branting och mina vänner, kolla in hans mustasch och ögonbryn!

Nej men nu är det ju helg och det måste firas, eller hur? För våran del så kommer våra barn hem i helgen och Idas man Samuel fyllde år i onsdags och det ska vi fira både med god mat, tårta samt lite presenter. Så hela helgen ska vi umgås och ha det bra! Jag hoppas att ni med får en bra helg. Men nu är det i varje fall dags för en liten historia. Ha det!!!

Men älskling...

Kalle sitter och äter frukost då hans fru kommer inrusande
och smäller till honom med en kastrull.
- AJ! Varför gör du så? frågar han henne.
- Jo, det skall jag berätta för dig! Jag hittade en lapp i din ficka med
namnet Josefin på! skrek frun ilsket.
- Men älskling, jag var ju på kapplöpning i helgen och Josefin
är namnet på hästen som jag satsade på, förklarade Kalle. 
Frun trodde honom och bad om ursäkt.
Tre veckor senare sitter han återigen och äter frukost i lugn och
ro då frun kommer inrusande i köket och ger honom ett våldsamt
 slag i huvudet med stekpannan.
- AJ! Vad är det nu då? Varför gjorde du så? Undrar Kalle och
gnider sig i huvudet.
- Jo, det skall jag berätta för dig! Alldeles nyss så ringde din häst!


Den mest framgångrike politikern är den som oftast och mest
högljutt säger det som alla tänker!
/ Theodore Roosewelt

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-03-25 20:21:42

Jag har också gjort en utseendemässig jämförelse inne hos mej men inte riktigt likadan! Men visst är det lite spännande nu :)

Kram på en fredag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela