Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kärnkraft, nu får det vara nog!

Publicerad 2011-03-15 13:08:33 i Politik,

Ännu en gång så visar det sig hur farligt det är med kärnkraft! Harrisburg, Tjernobyl och nu Fukushima i norra Japan! Politiker, behövs det några fler bevis på hur farligt det är? Avveckla våra kärnkraftverk så fort som möjligt och jobba för att fler länder gör detsamma. Vi har energi så vi klarar oss utan kärnkraft, sluta exportera el helt enkelt, eller hur??!


Räcker det inte nu???


Nu är det dax att säga NEJ TACK!!!

Döden är inte det värsta utan fruktan för döden!   /George Bernard Shaw

dan

Kommentarer

Postat av: Oscar

Publicerad 2012-09-02 15:00:49

Hur många dog på grund av Fukushima? 0 personer. Hur många dog av tsunamin? 15,861 personer och ytterligare 3,081 saknas. Kärnkraft är bra bara man kan kontrollera det på ett säkert sätt.

Svar: Ja det har du rätt i men är det 100% säkert? Nja, jag undrar det jag?? Följ Tysklands exempel och tvinga fram förnyelsebara alternativ! Det tycker jag i alla fall!!!
Dan Jonsson

Postat av: Oscar

Publicerad 2012-09-03 21:57:43

Tycker Tyskland gör bra ifrån sig men jag ser ingen anledning till att stänga ner kärnkraft innan man kan försörja samhället med ström på andra vägar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela