Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vilken skillnad det kan vara!

Publicerad 2011-03-20 17:15:58 i Familjeliv,

Vilken stor inverkan humöret har på min smärtförnimmelse. Vad jag menar är, då jag mår bra och är på ett jädrans bra humör så klarar jag av ryggsmärtan mycket bättre än de dagar då jag känner mig låg. Visst har jag hört och läst att det kan vara på det sättet, men när jag upplever det själv så förstår jag det ännu bättre.

Idag är det en sådan dag då humöret varit på topp och vips så orkade jag ut på en skogspromenad med fika utan att ryggsmärtan tog över och förmörkade utflykten på något vis. Men visst, smärtan finns där och är egentligen lika djävulskt besvärlig oavsett humör. Men dagar då humöret är på topp är det som att smärtan kommer i andra hand i motsatts till dagar då jag mår skit för då hänger smärtan över mig som ett svart skynke och förmörkar all min vakna tid. Det gäller alltså att försöka konservera det goda humöret och på så sätt få ha ett värdigt liv med god livskvalité. Jag tror bestämt att många runt om i vårt avlånga land känner igen sig i vad jag säger. Nog om det nu för här kommer bilder från min underbara skogsdag!!!


På väg mot något bra ställe att fika på. Fastän humöret är på topp och allt känns bra så är det ändå viktigt att jag tänker mig för och inte gå för långt, för då blir det för ont och det blir pannkaka av allt!


Åååååh så gott!!! Varm choklad och limpmackor med smör och Falukorvskivor samt lite senap, Jonnys senap förstås!!!


Åsså vare det här med motsolsbilder som jag inte kan motstå. Denna gång Ingela med Gibson i knät solbadande i det vackra marsvädret!

Allt har sin skönhet, men det är inte alla som ser den!  / Konfucius

dan   

Kommentarer

Postat av: Sonja

Publicerad 2011-03-22 18:44:39

Jag har läst din blogg några gånger och har varit väldigt nyfiken på hur det gått för dig med dina smärtor i din rygg? Jag ska till Strängnäs själv och är väldigt nervös för undersökningen med nålar. När jag har som värst ont (har diskbråck samt flera diskar som är nedslitna). Har haft problem i många år men ska förhoppningsvis få hjälp nu. Har du fortfarande mycket smärtor? Jag har mest ont i rörelse och när jag är still för länge, låter tokigt kanske men så är det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela