Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att gäva en grop åt andra!

Publicerad 2011-05-03 19:54:33 i Familjeliv,

Idag var det då dax att gräva efter den trasiga vattenledningen. Men eftersom det är krökar på vattenledningen så måste de borra ett hål i väggen i källaren och slå in ett rör fram till gropen. Därefter så drar de en plastledning genom röret och ut till ventilen för det inkommande vattnet. Förstår ni? Ni behöver inte förstå så mycket idag för i morgon kommer fortsättningen!!!


Ja då är grävningen igång då!


Vattenledningen är på 2,5 meters djup, så det är bara att gräva på!


För att få slangen ut till det kommunala vattnet så måste de slå ett rör från insidan huset ut till gropen, 3,5 - 4 meter, huuuva vad jobbigt det verkar vara!!!

Jag har funnit att ju hårdare jag arbetar, desto mer ler lyckan mot mig!  / Thomas Jefferson

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-05-04 00:05:06

Kanske, att jag förstår alltså! Om det är så att den gamla ingången inte ska användas utan pluggas och ett nytt och rakare rör läggs, annars fattar jag ingenting!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela