Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ryggterror och fredag!

Publicerad 2011-05-13 19:01:50 i

Vaknade av en rygg som terroriserar mig mer än normalt denna dag, fredag och allt. Men va ska man göra? Inte blir det någon promenad med hunden idag och dammsugningen är ju bara att glömma! Promenaden är det väl inte så mycket att säga om eftersom det regnar, men dammsugningen. När man är hemma hela dagarna så blir dammråttorna förr eller senare en fiende som man ihärdigt vill få bort. Nu får jag gå omkring här och ser dessa dammråttor "kila" omkring mellan stol och bordsben, men ärligt talat vem bryr sig det är ju världsligt!


Oh aj aj aaaaaj (buff)!

Trots smärta och sängläge så är det ju fredag. Så nu får många av er ledigt och mysigt, så ock min fru. Vi får väl se vad som händer här hemma ikväll, kanske något gott att äta eller kanske någon bra film att se. Vem vet? Det enda jag vet med säkerhet är att ryggen lär hålla mig stilla och lugn, så det blir nog inget bus för min del ikväll, tror jag? Ha nu en skön och mysig fredagskväll trots regn och rusk och trots att Erik Saade gick till final i gårdagskvällens semifinal i "eurovision song contest"!!!

Nu till fredagens historia som är en sann händelse från 60-talet!



Doft - radio!

 
I ett välkänt direktsänt radioprogram på 60-talet så besökte man en skola.
Den kände radioreportern skulle då intervjua en flicka i 10-års åldern.
Han började med några inledande frågor om vad hon hette och hur gammal hon var.
Flickan öppnade inte munnen. Reportern lirkade och försökte spela ut sitt
 professionella register att få henne att svara på frågor men hon förblev knäpptyst.
Till slut sa reportern uppgivet:

- Men du kan väl i alla fall tala om hur gammal du är?
 
Flickan sa då lågmält - i direktsändning:

- Mamma och pappa har sagt att jag inte får prata med farbröder som luktar sprit!

Alkohol kan vara människans värsta fiende, men bibeln säger
ju att man ska älska sin fiende!
  / Frank Sinatra

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-05-13 20:27:26

Ryggskrälle!! Hoppas att du får äta gott och mysa lite iaf!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela