Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu byter vi bank!

Publicerad 2011-11-15 16:35:28 i Politik,

Nu ska vi byta bank! Orsaken till att vi byter just nu, är Nordea fullständig omoraliska VD-lön och de andra förmånerna han, deras VD åtnjuter. Nordea är den fondförvaltare som det gått absolut sämst för, det må vara hänt, eftersom det gick väldigt bra de senaste åren. Nordeas danske VD Christian Clausen, får en lägenhet i Stockholm för 22 miljoner som sen ska rustas upp för ytterligare ett antal miljoner. Dessutom så åtnjuter han en pension på i runda slängar 100 miljoner. Efter dessa avslöjanden så får jag nog, jag får helt enkelt ett "psykbryt"! Sen vet man att Nordea ska säga upp uppemot 2000 medarbetare i Norden. Vad tycker de om hela cirkusen, det skulle jag  bra gärna vilja veta.

När sen Nordeas styrelseordförande Björn Wahlroos i en TV-intervju säger – Jag skulle gärna höja hans lön så att han kan köpa fler lägenheter i Stockholm om han så vill, då orkar jag inte mer utan ringer till Länsförsäkringar-bank och avtalar tid för ett första besök! Så inom en snar framtid så slipper vi denna bankjätte, som jag för drygt 40 år sedan började spara i och som då hette Sundsvallsbanken!


Så här ser han ut Nordeas VD, Christian Clausen. Titta noga, för det är inte varje dag som du får se en man som tjänar bara 10 miljoner per år och med en pension på 100 miljoner. Åååååh, vilken man han måste va!!!


Så här ser det ut, nonchalansens ansikte! 

Fattigdom vill ha mycket; men girighet, allt! / Publilius Syrus

dan

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2011-11-16 21:48:33

Fan vad arg jag blir. Vill också byta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela