Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Presentation av en ny "kompis"!

Publicerad 2011-11-21 16:55:36 i Våra Husdjur,

För några veckor sedan så fick jag en ny "kompis" här i huset. Jag fick nämligen en Chilensk fågelspindel av en tjej här i Örnsköldsvikstrakten. Spana in vår nya hyresgäst, hon är allt annat än lugn utan på hugget hela tiden. Läs om den Chilenska fågelspindeln HÄR!


Så här ser hon ut fru Grammostola rosea, jfr storleken med tändsticksasken så ser ni att hon är rätt stor.


På väg in i sin håla.


Blir hon störd så börjar hon genast att spinna en massa trådar i grottöppningen. Här ser man väl hur organen som ser ut som hon spinner trådarna med.


Nästan färdigtspunnet för denna gång. Spindlar överhuvudtaget är fantastiska skapelser anser jag, håller alla med???

Vår rädsla för saker står i proportion till vår okunskap om dem!  / Christian Nevell Bovee

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela