Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tro dig frisk, går det eller?

Publicerad 2011-11-06 15:07:35 i Religion,


Kan det vara så enkelt att om man tror tillräckligt mycket så blir man frisk och hel igen och då oavsett viloken GUD man hänger sig till? Kanske något att pröva nu när jag har så besvärligt i min rygg? Fast ska jag vara ärlig så tror jag att GUD inte har tid med sådana småsaker som min rygg eller någon ynka förkylning. Nejdå, GUD har nog fullt upp med de stora frågorna som miljön, svältkatastrofer, miljökatastrofer (nu senast i Turkiet), krig etc etc! Inte finns det plats med en sketen rygg där inte och jag hoppas verkligen att GUD faktiskt tar de "stora" hjälpinsatserna först, så det så!!!

Ps I morgondagens blogg blir det rapport från ett tunnbrödsbak!  Ds

En del kristna är mer kristna än de är människor! / Carl Erik Soya

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-11-06 16:15:30

Att säga till en skadad eller sjuk att det hänger på tron är detsamma som att säga att h*n får skylla sig själv!! Grrrr!

Men att ha en tro, ett hopp om att man ska kunna bli bättre, det kan göra skillnad i hur man mår och hur man klarar av att leva med sin smärta eller sjukdom.

Jag har en bok som jag funderar att öva prickskytte på, Hemligheten, eller The Secret som den heter original.

Blev rekommenderad av en läkare (?) att köpa den och gjorde det för dyra pengar. Blir förbannad varje gång den dyker upp när jag letar efter något annat! Enligt den boken är du sjuk, fattig eller dras med problem för att du är så negativ!!

Hoppas verkligen att du hittar hjälp snart!

KramSkitbok!!

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-11-06 16:15:45

Att säga till en skadad eller sjuk att det hänger på tron är detsamma som att säga att h*n får skylla sig själv!! Grrrr!

Men att ha en tro, ett hopp om att man ska kunna bli bättre, det kan göra skillnad i hur man mår och hur man klarar av att leva med sin smärta eller sjukdom.

Jag har en bok som jag funderar att öva prickskytte på, Hemligheten, eller The Secret som den heter original.

Blev rekommenderad av en läkare (?) att köpa den och gjorde det för dyra pengar. Blir förbannad varje gång den dyker upp när jag letar efter något annat! Enligt den boken är du sjuk, fattig eller dras med problem för att du är så negativ!!

Hoppas verkligen att du hittar hjälp snart!

KramSkitbok!!

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-11-06 16:17:07

Spammar jag? Vad taskigt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela