Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nya arbetarpartiet, ha ha haaaa!

Publicerad 2011-09-22 20:40:24 i Politik,


När jag första gången fick höra att Moderaterna kallade sig för "Det nya arbetarpartiet" hade jag svårt för att hålla mig för skratt. Kanske det inte var ett rent skratt utan något mitt emellan skratt och ilska! Att kalla sig så är en ren provokation mot Socialdemokraterna och en skymf mot de äldre "sossarna" som har varit med om att bygga upp vår svenska välfärd. Alliansen (läs moderaterna) gör istället allt för att riva ner vår svenska modell för att så snabbt som möjligt styra in oss att efterlikna USA där fattiga och sjuka utan försäkring lever ett minst sagt uselt liv! Är man då ett arbetarparti?

Det fina med Centerpartiet är att dom inte menar detsamma
om två år som dom menar nu!
/ Per-Kristian Foss

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-09-22 23:27:38

Jag har hela dagen haft ett inlägg på gång om höstbudgeten, tandlösa journalister, fördelningspolitiken, returangmomsen, ökade inkomstskillnader, nedmontering av trygghetssektorn, raseringen av sjukvården, om Borg som vill spara på överskottet vid en ev finanskrash?

Om man investerat överskottet har man det kvar, det har man inte om det blir finanskrash då är det bye bye med de kronor de sparat in på sjuka och arbetslösa!! Jag filar och filar men det blir inget inlägg - de bidde en kommentar!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela