Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Stora och fina åsså gamla bekanta igen!

Publicerad 2011-09-29 18:59:57 i Djur och natur,


Var ut en sväng för att plocka lite trattkantareller till fredagskvällens förrätt. Hittade dessa bjässar som är bland de största jag hittat. Å då har jag plockat en hel del "trattisar" i mina dar, faktiskt!


Samma trattkantarell men från sidan och med annan ljussättning.


Eftersom ett av mina "trattisställen" är i närheten av mitt bästa huggormsställen, så är det ju klart att jag åker dit. Nära skogsbilsvägen är det åxå så direkt jobbigt för ryggen är det inte, bra va! Denna vackra huggorm har jag träffat varje sommar i 4 år, ända sedan den var liten faktiskt. Den har vuxit fantastiskt bra och är fullvuxen nu, oerhört fin tycker jag! Vad tycker ni?


Trots att jag har träffat henne i fyra år så vänder hon gärna på huvudet mot mig och väser, kom inte närmare utan håll dig på avstånd!!!


Här har vi en hane som jag inte träffat förrut, kul med nya bekantskaper. Idag så fann jag 5 vuxna huggormar på mitt speciella ormställe. Det ligger och solar flera stycken där på våren medans det på sommaren går att hitta bara någon enstaka vuxen samt några ungar. Däremot samlas de igen på hösten, vilket måste innebära att de har sitt övervintringsställe där i närheten. Ormar söker sig tillbaka till samma övervintringshåla år efter år!

Livskvalitet är allt det som ger oss innehåll att uthärda tillvaron! / John Engelbrecht

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-09-29 21:48:22

Jag hittar inte "min" orm!!!?

Skapliga trattisar du hittat! :)

Kram

Postat av: fjällripan

Publicerad 2011-10-08 09:23:18

Jättefina bilder på ormen! jag tycker de är vackra men hyser lite eller väldigt mycket respekt för dem också. Har träffat på en hel del i sommar och några av dem har varit väldigt aggressiva. MVH Susanne :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela