Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äntligen är rådjuren här igen!

Publicerad 2012-04-12 17:19:26 i Djur och natur,

Har saknat rådjur hela vintern här runtom på lägdorna. Tidigare år så har jag sett både gott om spår och rådjur lite nu och då. Men sedan den djupa snön anlänt så har de lyst med sin frånvaro. Tursamt så har det inte varit så kallt och någon skare har det inte varit tal om förutom nu de sista veckorna. Skulle tro att de hållit till i någon tät skog där snödjupet har varit ringa.

Men så igår så stötte jag och Gibson ihop med vårens första rådjur! En gammal hind som ensam strövade omkring nere mot vår badplats Hallonbadet. Jag tycker att det är fantastiskt kul att de är tillbaka och de spår jag sett idag förtäljer att de är fler. Vad det lilla kan göra en riktigt lycklig!

Enda problemet med deras återkomst är att jag måste hålla Gibson under sträng uppsikt då han riktigt älskar att stöta rådjur!


Inne i den täta snårskogen stod hon och lyssnade spänt. Det var både mörkt och disigt ute så det blev bara siluettbilder, men bilder blev det i alla fall!


När hon slutligen fick syn på oss så tog det inte många sekunder innan honn "stutsade" iväg och i ett nafs så var hon borta.

Många försummar den lilla lyckan, medan de förgäves väntar
på den stora!
/Pearl S. Buck

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela