Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu är'e helg!

Publicerad 2012-04-13 20:44:06 i Humor,



Vi tar en liten historia så här på fredagseftermiddagen:

Ett brynäsfan, ett timråfan och ett modofan var i Saudiarabien. De var på en bar och de hade druckit en hel del vilket ledde till att de började bråka om vems hockeylag som var bäst.

- Mitt lag är bäst, sa Brynäsaren!
- Nej mitt, sa Timråiten!
- Nej mitt, sa Modofanset!

Och så höll de på och bråkade ända till det att polisen kom. De sa att det var olagligt att bråka medan man drack, i Saudarabien, så därför så skulle de åka i fängelse en vecka samt få tre piskrapp var. Dagen som de skulle få piskrappen så var den Saudiska kungen  i stan. Han var på ett jättebra humör och då han var på besök i fängelset så sa han:

- Ni kan få en önskning var, men ni får inte önska er att inte få några piskrapp!

Först var det brynäsfansets tur och eftersom han såg  en gubbe som sålde hö, så han bad att få en stor hösäck fastbunden på ryggen när han piskades. Gubben som skulle piska tog därför i lite extra och slog rakt genom säcken och ryggen färgades röd av blod.

När det var timråfansets tur så önskade han sej att få två hösäckar fastbundna på ryggen. Gubben som piskade tog bara i ännu värre så timråfanset blev nästan medvetslös.

Nu var det modofansets tur och kungen sa:

- Eftersom jag alltid har hejat på MODO-Hockey så ska du få två önskningar.

Då sa modofanset:

- Jag vill ha fyrtio piskrapp, men jag vill också att ni knyter fast timråfanset på min rygg!!!



Ps Historien "saxad" från www.grr.se Ds

Ska se Let's Dance nu, inte för att jag direkt älskar det, men ändå! Det har varit en skön dag med sol från tidiga morgon till sena kvällen. Hoppas ni får en skön fredagakväll med lite smått och gott. Trots det goda och allt runt omkring så glöm inte att mjukas lite med varandra eller åtminstone se varandra för den ni är, det mår ni gott av!

Om alla årets dagar vore lediga skulle fritid vara lika tröttsamt
som arbete!
  /William Shakespeare

dan

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2012-04-18 13:09:19

Ha ha ha ha;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela