Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Spännande närnatur!

Publicerad 2012-04-25 21:00:21 i Djur och natur,

I stort sett varje dag som jag har kunnat gå en promenad med Gibson, så har jag/vi sett något intressant. Så nära stan och ändå känns det som landsbygd. Det är så otroligt mysigt och skönt. Vad har vi sett då, jo rådjur, räv, sångsvan, duvhök, sparvhök, kanadagås, tranor och en massa andra fågelarter.

Även idag så dök det upp något spännande, ja spännande vet ja inte, men kul i alla fall! Nere vid Lomsjöns strand så växer det en massa sly och en del träd. Där i "skogen" fann vi idag ett rävskelett, ja just det ett rävskelett! Det är ju helt enkelt kanon att jag med mitt naturintresse får uppleva vår svenska natur på så nära håll, det passar mig som handen i handsken!!!


Naturintresserad som man är så var jag ju bara tvungen att ta reda på lite delar, kanooon tycker jag!


Å plötsligt låg det där, rävskelettet! De lite mörkare skelettdelarna har jag pillrat fram ur fjolårsgräset medan de ljusare delarna såsom skallen låg helt öppet.

Det lustiga med turen är att den med all sannolikhet snart vänder! /Ben Harte (okänd)

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela