Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nytt kikarsikte!

Publicerad 2012-08-29 14:43:00 i Jakt med Dan nybörjaren!,

Jag har köpt ett nytt kikarsikte! Nu har jag inte köpt det dyraste siktet. Nej det här är relativt billig och passar mig bra, eftersom min börs inte är så välfylld nu i sjukskrivningstider. Sen är det ju åxå så att börsen blir betydligt tunnare framåt november då jag blir utförsäkrad för andra gången, hatar alliansen, fy å bläää! Kolla in siktet, tjhooo!
 
 

Vortex Crossfire II 3-9x50

 
Specifikationer:

Optik:

  • Fully Multi Coated .

Mekanik:

  • 1” tub.
  • Flyggplansaluminium kropp.
  • Entubskonstruktion.
  • Fast focus okular.
  • Låga target rattar med lock.
  • Reset Turrets: enkelt att resetta rattarna med en peng eller verktyg.
  • Vattentäta: nitrogenfyllda och O-ring seglade.
  • Fukttäta.
  • Chocktestade. 

Teknisk data:

  • Förstoring: 4-12x.
  • Objektiv diameter: 44mm.
  • Tubstorlek: 1”.
  • Parallax: från 91.4m.
  • Ögonavstånd: 9.9-11cm.
  • Riktmedel: V-Plex eller Dead-Hold BDC (icke medförstorande).
  • Synfält: 10.6-4.3m/100m.
  • Target rattar: lågprofil med lock.
  • Justermån: ¼ MOA.
  • Antal MOA/varv: 15 MOA.
  • Maximal höjd justering: 60 MOA.
  • Maximal sidojustering: 60 MOA.
  • Vikt: 522g.
  • Längd: 322mm.
  • Livstidsgaranti. 

Medföljer:

  • Okular och linsskydd.
  • Rengöringsduk.
Underligt, inte sant? Samma människor som skrattar åt spående zigenerskor tar ekonomer på allvar! / Franklin D. Roosevelt
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela