Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ett steg närmare jägarexamen!

Publicerad 2012-02-06 21:49:10 i Jakt med Dan nybörjaren!,



Nu är det klart, jag klarade det teoretiska provet för Jägarexamen, det ni!!! Jag är så jädrans glad för det och glädjen för att slippa plugga inför ett omprov, är stooooor! Sen när skjutbanorna töat fram så är det dax för skjutträning och efter det skjutprov, skjutningen börjar med att träna hagelskytte!

Nu när provet är avklarat så kan jag se fram emot att för första gången få träffa mitt lilla barnbarn, i morgon tisdag! Det blir något utöver det vanliga, nästan lika häftigt som när jag blev pappa själv för en si sådär 29 år sedan! Det sägs att barnbarn är livets efterrätt och visst kan man likna det vid en efterrätt eftersom jag fortfarande är jättehungrig efter huvudrätten!!!

Jakt är ingen sport. I sport ska båda sidorna veta om att de är med i spelet! /Paul Rodriguez

dan

Kommentarer

Postat av: Jägarkompisen

Publicerad 2012-02-06 23:56:50

Grattis Danne!

Postat av: Jag själv!

Publicerad 2012-02-07 08:45:58

Grattis själv chefen!!!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-07 17:05:45

Grattis till er båda som blivit mormor och morfar och till dig som klarade provet!

Kram Marianne

Postat av: JT

Publicerad 2012-03-30 20:44:25

Hej Dan!

Jätte härlig blogg! Kom in på den då jag googlade om information inför jägarexamens teoretiska prov. och jag ser att du klarade det galant! Jag har några frågor som jag hoppas att du kan svara på, om du har tid och lust dvs :) Jag har nämligen också läst inför provet på egen hand och håller på att slita av mig håret!! Jag pluggar dag ut och dag in men känner mig fortfarande MYCKET osäker inför provet som äger rum om några veckor. (kanske bara vanlig noja? men iallafall) Hur svårt var det egentligen? Var det ganska logiska frågor eller riktiga sånna där luringar? Mycket frågor gällande fåglar och brunsttider? och slutligen finns det någon del i boken som du anser att man borde läsa på extra mycket?



Om du har tid att svara på dessa frågor skulle jag vara OERHÖRT tacksam!! :) och du skulle hjälpa mig en bra bit på vägen!

Mejla gärna svar till: [email protected]

tack på förhand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela