Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Solutflykt och skiktröntgen!

Publicerad 2012-02-26 18:15:53 i Familjeliv,

Idag var det en sån dag att man bara måste ta sig ut i solskenet och njuta. Det känns att våren står och knackar på dörren. Fåglarna har redan börjat med sina vårsånger för att försöka imponera på sin omgivning. För mej själv och Ingela blev det en liten promenad ner till Lomsjön, för att där avnjuta fika och lapa lite sol. Det så klart, vi hade ju lilla Gibson med, för går vi ut så är han med.


Gibson ville ju också smaka och det visade sig att han gärna slickar i sig lite ljummen choklad!

Nu var det ju det här med mitt läkarbesök! Jo, det bestämdes att jag ska genomgå en skiktröntgen. Ryggdoktorn som opererade mig i Strängnäs har skickat upp en specifikation på hur de ska röntga mig för att det ska bli rätt. Sen blir det att invänta svaret och då får jag förhoppningsvis veta om skruvarna har rört sig eller inte och på hur läkningen ser ut.

Så nu väntar jag alltså på röntgentid. Det kan ju trots allt ta bortåt tre månader. Suck, som om det inte räcker med väntan för min del. Det är faktiskst snart fem år sen "smällen" då ryggeländet började. Fem år av sjukskrivning, det är en förbaskat lång tid det. Ja, och inte blir det någon förmögenhetsbringande pension för min del inte, nej nej! Men det skiter jag i, bara jag blir bättre någon gång för jag är sjukt sugen på att få känna hur det känns att vara smärtfri och på att få börja jobba igen!!!

Nu till gårdagen! MODO-hockey tvålade ju till HV å det grövsta igår och jag undrar hur en nära släkting funderar idag då hon envist håller på HV! Jag gläds iaf med de segrar MODO tar och det vore ju skönt om de kunde ta fler segrar av de fyra matcher som återstår. Tar de tre segrar så ska det nog bli slutspel. Men oron finns att de inte tar så många segrar. Då hotar kvalstrecket och kval vill man ju inte uppleva i år igen!!!


Seger med 5-1 mot HV det är inte illa pinkat!

Förnöjsamhet är de vises sten. Förnöjsamhet omvandlar
allt den rör vid till guld!
/Benjamin Franklin

dan 

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2012-02-26 20:19:20

har du gjort MR tidigare?? trist om det ska ta flera månader för en CT (?) det går ju på max 5 min att göra en sådan.

Postat av: Lippe

Publicerad 2012-02-27 17:31:42

Man kan vara lite på och ringa till röntgen och säga att man vill ställa upp sig på återbud med kort varsel. Om man kan fara med kort varsel alltså!

Klar att du är trött på att inte kunna, att ha ont, taskig ekonomi osv!

Gillar att du iaf kommer ut i solen med hund och hustru!!

Allt gott till dig och hoppas du får en tid snart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela