Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jag vårdar barnet i mig!

Publicerad 2012-01-13 16:22:28 i Familjeliv,

Tyvärr så tar min arbetsträning slut denna vecka! Min ryggsmärta gör att det vissa dagar är helt uteslutet att jag ska orka ta mig till jobbet. Dessutom så mår jag förbaskat dåligt över att jag inte kan arbetsträna, snacka om att känna sig oduglig och helt värdelös! Som tur är så får jag gå till jobbet någon timme de dagar jag kan och orkar å det är ju en sabla tur!!!

Nu var det ju inte det jag skulle blogga om utan om, hur jag gör för att vårda barnet i mig! Eftersom jag inte finner det fullt ut tillfredsställande att bara se film och "såpor" hela dagarna, så gör jag lite annat. Igår så inhandlade jag en liten helikopter, ja ni läste rätt en helikopter! Jag köpte den på en leksaksaffär i stan efter att jag sett en massa klipp på youtube med just helikopterkörning, jag blev så att säga såld.

Så nu har jag sen igår en liten minihelikopter här hemma som jag kör emellanåt. Det är så rackarns roligt så jag nästan glömmer bort hur ont jag har i ryggen, bra va! Nu så har jag lite annat att göra utöver tv-tittande, skjuta luftgevär och plugga till jägarexamen. Fast jag hittar på saker att göra, så kommer det aldrig att finnas något som kan konkurrera med tillvaron på skolan med elever och kollegor, det är faktiskt sant!!!
 

Kommer jag att få den att flyga tro?


Men se den flyger! Oj oj oj va kul sen! Kolla in den intensivt koncentrerade blicken som piloten/jag har. En som åxå var intresserad av helikoptern var katten Athos, men av en helt annan anledning än husse! 


Som sagt, kul är'e!


Kom till husse nu! Jo jag klarade av att låta den landa i handen.

Människan kommer aldrig att flyga, aldrig på tusen år! /Wilbur Wright 

dan

Kommentarer

Postat av: Staffan

Publicerad 2012-01-13 17:58:33

En gör så gött en kan. Du är välkommen när du kommer, alltid lika trevligt. Får se om jag dykerupp på måndagkvällen..Ha det bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela