Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Barndop och barnamys i Vännäsby!

Publicerad 2012-07-18 23:10:57 i Familjeliv,

Den gågna helgen var vi på barnadop i Vännäsby! Vår dotterdotter Myra var det som skulle döpas i kyrkan på lördagen. Jag hade mina små funderingar hur Myra skulle reagera att få vatten på sitt huvud av an för henne mer eller mindre okänd man. Skulle hon skrika rakt ut eller skulle streta emot eller ....? Myra är nämligen en bestämd liten fröken som högljutt vill visa vad hon vill.
 
Men alla mina farhågor kom på skam då den lilla tösen först tog tag i prästens hand och stoppade den i munnen varefter hon med stor entusiasm började plaska med vattnet i dopfunten. Det var nog ingen av gästerna som inte drog lite på munnen, under den manövern. Efter dopet var det kalas hemma hos Jerreviks, med både mat och "gofika"! Vi stannade kvar fram till i tisdags och tillbringde dagarna mestadels utomhus i det vackra vädret!!!
 
Då det var dax för prästen att döpa, passade Myra på att plaska i vattnet! Då blev hon blöt om både huvud och händer!
 
Det blev mycket mys ute på gräsmattan under parasollet eftersom solen var på sitt bästa humör varje dag vi var där! Här är det mamma Ida som myser med Myra!
 
Hopp åååh hopp åååh ....... Det var jättekul att hoppa med hjälp av mormor! Lägg märke till trycket på Myras tröja! Vad är det för en insekt? Jaadå, visst är det en myra som Myra har på magen, kul va?!
 
Ps Det har varit lite si och så med mina blogginlägg. Jag menar helt enkelt att jag har varit lite för lat för att dagligen blogga. Men jag ska försöka att bättra mig, men blogga varje dag det spar jag till hösten!!! Ds
 
Evig semester är en bra definition på helvetet! /George Bernard Shaw
 
dan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela