Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ett myller av liv!

Publicerad 2012-03-14 20:07:31 i Våra Husdjur,

I ett av mina spindelterrarium så lät jag sex syrsor bo i väntan på att bli uppätna! Nu ville det sig inte bättre än att fru spindel hade tappat matlusten och då blev ju dessa sex syrsor kvar över en längre tid. Dessa syrsor varav två var hanar och två var honor, hade en så oooootrooolig lust att föröka sig, med en följd ni säkert kan räkna ut. Av fyra syrsor som under ett par veckor får lov att i lugn och ro lägga hundratals ägg, blir det med tiden ett stort antal små små syrsor som kryper upp ur jorden.


Här ser vi min Chilenska fågelspindel och några av hennes "rumskompisar"!

Så i dagsläget har det utifrån sex vuxna syrsor blivit en myriad av syrsor i terrariet. Ja, det skulle inte förvåna mig om det är flera hundra och fler kryper hela tiden upp ur jorden. Nu är det tur att i de vuxnas diet, förutom grönsaker och torr kattmat ingår, ja just det syrsor i storlek small! Hur skulle det annars gå om inte syrsorna själva stod för födselkontrollen via menyn. Så syrsor växer upp och i samma takt äts de yngre syskonen upp så att populationen håller sig någorlunda konstant. Å tur är väl det för hur skulle det annars gå!!!



Många är det! Dessutom så syns de knappast, då de är pytte pyttesmå och håller sig lite i skymundan!!! Tilläggas kan att syrsorna, hur små de än är, inte kan ta sig ut ur terrariet (tror jag), och tur är väl det. Om inte så lär det väl visa sig!!!

När man i dagens läge betraktar mannens erotiska affärer är det inte helt otänkbart att kvinnan också en dag kan älska en dator. Skillnaden är inte stor! /Anna Magnani

dan

Kommentarer

Postat av: MICKAN

Publicerad 2012-03-15 10:12:35

Och visst har syrsorna ett härligt ljud :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela