Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Inbrott i sommarstuga!

Publicerad 2012-03-26 17:39:05 i Allmänt,

För några veckor sedan så promenerade jag och Gibson efter stranden på Lomsjöns is. När vi passerade två sommarstugor så såg jag något konstigt som stack ut från ett av fönstren på en av stugorna. Det såg nästan ut som ett stort rör, ett sådant som man slänger ut byggbråte genom när man håller på att bygga om. Jag kunde inte låta bli att ta några bilder för att försöka lista ut vad det konstiga "röret" var för något.

När jag kom hem och förstorade bilderna så fick jag till min häpnad se att det jag trodde var ett "rör" var ett gammalt golvur (moraklocka). Jag såg även att alla rutorna på samma kortsida var sönderslagna. Vad göra? Jo jag ringde polisen och anmälde vad jag sett. Några dagar senare hade stugägaren satt skivor för fönstren så då förstod jag att polisen hade gjort vad de skulle göra och underrättat ägaren om inbrottet. Även grannhuset hade utsatts för inbrott och en ansenlig mängd fönsterrutor hade krossats.

Vem gör så här mot sina medmänniskor? Tydligen så finns det en och annan därute som mer eller mindre saknar empati, fy tusan åxå!!!  


När jag tittade på bilderna fick jag se detta!


Vid större förstoring så framträder moraklockan tydligt. Man ser också att alla fönsterrutor var krossade!


När jag förstorade en av bilderna så dök detta upp. Kolla in vid pilen, vad ser ni? Visst rackarns ser det ut som ett ansikte! Någon som tittar ut och tittar mot mig nere på isen! Det kan ju vara skuggor från inredningen som skojar till det, eller? Spooky tycker jag!!!

Lagen är som en spindelväv som fångar små flugor men låter spyflugor och getingar bryta igenom! /Jonathan Swift

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2012-03-26 21:01:19

Såg ansiktet innan jag läste att du tyckte det såg ut som ett!! Man blir så trött på tjuvar!! Bra gjort att du ringde.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela