Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ryggplåga och korgflätning!

Publicerad 2012-05-05 21:47:21 i Familjeliv,

Fy tusan vad ryggen har varit besvärlig sen den "berömda" bäverjakten förra lördagen. Det är som att ha knivar instuckna i ryggslutet samtidigt som jag svullit extra mycket på var sida om ryggraden! Jag tycker inte att jag utsatte mig för extra mycke ansträngning vid jakten eller då jag flådde bävern. Men tydligen så kan jag inte göra ett skvatt extra utan att ryggen "ballar" ur helt.

Nu har jag tillbringat den senaste veckan mest i sängen eller framför TV:n. Givande va? Frånsett idag då, då jag med intresse följt Ingelas förehavanden med att fläta korgar. Hon har aldrig gjort det tidigare utan ser det mer eller mindre som en test. Så från vidja (sly) fram till färdig korg har jag följt arbetet och ser till min förvåning att trots nybörjarestatus så fixar hon det riktigt bra. Senare i vår ska dessa fyllas med jord och planteras med blommor. Det kommer att bli fint det, jag lovar! Spana in arbetet!


Insamlande av sly bestående av rönn, asp och lite korallkornell.


Sen fläta materialet runt de i en cirkel fastsatta "stolparna". Den andra korgen hon gjorde tog bara drygt en timme, effektiv tid!


Den större av de två flätade korgarna är färdig, bra va?!

Att kunna kyssas som en nybörjare kräver erfarenhet! /Jean Moreau

dan

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2012-05-05 23:05:03

ja su kan inte annat hålla med att det är tradigt att bli lidande för allt man gör....får hoppas att dom snart hittar "mirakelkurerna" vi väntar på...vilka fina fina korgar frugan gjort/ha det så bra det är möjligt!

Postat av: Annelie Järnberg

Publicerad 2012-05-06 22:14:15

Hälsa frun att den blev riktigt fin !! Och din rygg hoppas jag ska bättra på sig snart !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela