Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

När solen värmer så dyker de upp!

Publicerad 2013-03-19 15:20:00 i Djur och natur,

Nu i mars när solens strålar värmer börjar de så sakterliga att ta sig ut från sina övervintringshålor, för att sola och värma sig. Jag talar förstås om våra vackra huggormar! Här kommer några bilder från hösten 2012 då de snart skulle gå i dvala. Jag hoppas att jag nu snart får stifta bekantskap med samma djur på mitt speciella huggormsställe som jag aldrig kommer att avslöja, var så säkra på det ni!!!
 
De flesta av dessa djur känner jag igen sen flera år tillbaka då de varje höst repektive vår samlas på samma ställe. Vi ska vara rädda om dessa fridlysta djur då de gör stor nytta i sitt habitat, alltså där de trivs och håller till!!!
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela