Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Behöver en bil till!

Publicerad 2014-08-07 22:56:00 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

En begagnad Suzuki Grand Vitara eller Toyota RAV4 med automatlåda, det skulle sitta fint det!!
 
Nu när Ingela har börjat jobba på en förskola 2 mil bort, så behöver hon såklart bilen. Hon börjar så tidigt åxå så det kan inte bli tal om att skjutsa, så ä're ba!!!
 
Därför söker vi en extrabil som jag kan köra omkring med. Helst en bil med automatväxel eftersom jag har så pass ont av att koppla och växla! Dessutom ska det vara en SUV och prislappen får ej överstiga 30 lakan dvs trettiotusen kronor! Det ska vara en mindre SUV typ Toyota, Suzuki, Honda eller någon annan liten Jeepliknande bil.
 
Det gäller det att vara lite "tuff" när jag kommer puttrande i skogen och ska jaga! Men jag vet ju att en småfet 57-åring med dålig rygg ALDRIG kommer att se "tuff" ut, men snälla ni, jag kan väl få låtsas lite, bara för en liten stund!!!
 
Så hör av er om ni vet av någon bil till mig, oss såklart! Skicka meddelande till min mobil 070-3742517 eller ring vet ja, dä gå bra dä!!!
 
Om män skulle ägna sig lika mycket åt sin kvinnor som åt sina bilar
skulle de lära sig mycket! /Hans Scheike
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela